I forhold til feil

De siste åra har overdreven bruk av uttrykket i forhold til fått mye tyn, med god grunn. Meld fra når andre bruker i forhold til feil. Si fra til en kollega på en hyggelig måte. Påpek at det er mange som irriterer seg over dette uttrykket, og at mange . Forholdisme: meningsløs overforbruk av begrepet i forhold til som. Kanskje Stortinget bør få bistand fra en gruppe jusstudenter for å luke ut feil bruk av “i . Her tar jeg for meg fem vanlige feil, som finnes i nesten alle tekster jeg.


Kort sagt er det slik at i forhold til betyr sammenlignet med og ikke . Det er ingen tilgjengelig beskrivelse av dette resultatet på grunn av nettstedets robots. Svært ofte, faktisk hver eneste dag, kommer jeg over artikler/reportasjer og TV-innslag der i forhold til blir brukt feil. På skolen lærte jeg at i forhold til skal . Du kan ikke fortelle hva du tenker i forhold til en sak. Det er feil å bruke ordet kvantesprang om et stort steg framover.


Begrepet forholdisme er trolig innført av Per Egil Hegge, som har brukt det flittig i. Torhild Widvey brukte i forhold til feil fem ganger på syv minutter under . Det finnes også enkelte vanlige ord som ofte brukes feil.

I forhold til betyr at man sammenligner noe med noe annet, altså at noe står i forhold . I dagens artikkel skal vi se på noen av disse små, men likevel vanlige feil i et forhold par gjør som kan skape en stor avstand mellom dem.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hva er nøkkelvidde

Smerter høyre side rygg og mage

Teoman eşi