Fryse poteter

Poteter: Rå poteter tåler ikke så godt frost. De får en litt søtere og emmen smak når de tines igjen. Dersom du trenger å fryse poteter, kan du .

I en travel arbeidsuke kan det derfor være greit å ha en fryser full av. Kutt opp ferske poteter i båter, skiver eller striper, og frys dem ned i store . Husk å avkjøle potetene før du fryser ned. Når du så vil ha poteter til middag, tiner du potetene over natten og steker dem i ovnen sammen med .

Poteter som enten har blitt kokt eller delvis kokte typisk fryse bedre enn rå poteter, så noen kokker velger å lage potetretter før de fryse dem. Har alt for mye poteter, så hadde vært greit om jeg kunne ha fryst ned noen. Er det isåfall best om jeg koker de først da, eller kan jeg fryse de . Kan man fryse kokte poteter, og bruke dem senere i potetmos. Dere som lager babymat selv og fryser den ned.


Hvis en potet blir utsatt for frost blir den ødelagt, og ikke særlig god å spise. Men hvorfor kan man da fryse ned pomesfrites? Hvor lenge det kan fryses og hvordan varierer med de forskjellige.


Potetretter: Poteter blir ikke så bra med frysing, men potetmos er bedre.

Jeg skal snart i gang med å lage litt mat til lillegutt. Og da tenkte jeg å lage maten selv og ha i fryseboksen. Kan jeg ta opp igjen nedfryste poteter og steke dem, eller blir de feks bare brukendes . Vet man får kjøpt frossne poteter, men de er ikke like gode. Er som regel utsolgt for de der ejg bor, så tenkte å . Svigermoren min pleier å lage flere sånne av gangen og så fryse ned.


Spørsmålet er egentlig godt, for rå poteter blir jo grønne når de fryser. Jeg har fått tak på noen raspeballer/komper som jeg gjerne skulle fryse ned. Men hvorfor går det da an å fryse ned pommes . Vi har nesten aldri poteter, men skal koke til middag i morgen.


Pleier da å koke ekstra og ha til omelett eller steke senere. Potet er en basismatvare i store deler av verden. Poteter brukes kokt, stekt, bakt, most, i gratenger, supper osv. Jeg lagde for en tid siden en fantastisk nydelig Gulasj suppe. Jeg lagde en stor kjele, og måtte fryse ned . Var snakk om Ã¥ fryse ned for Ã¥ varme opp nÃ¥r du skal spise det.


Om du fryser ned flere porsjoner, vil du dessuten senere bruke minimalt med tid. Denne oppskriften fra Helsedirektoratet kan lages med potet, gulrot, blomkål, .

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hva er nøkkelvidde

Smerter høyre side rygg og mage

Teoman eşi